Milletiň ömrüniň dowamlylygy we bakylygy, ýetişdiren nesillerine baglydyr. Milli duýgulary we milli ruhy kämil nesillere… Milletler özleriniň dowamaty üçin ajaýyp nesil ýetişdirmedik bolsalar, geljekleri tüm garaňkylykdyr. Şübhesiz, nesil terbiýesinde iň möhüm wezipe ene-atalara, maşgala ojagyna düşýär.
Maşgala – jemgyýetiň iň esasy sütünleriniň biri. Bu sütün näçe mäkäm bolsa, millet we döwlet hem şonça sarsmaz bolar. Şonuň üçin milletiň we döwletiň bu esasy sütünine juda ähmiýet bermeli. Eger-de bu mesele babatda haýal-ýagallyga ýol berilse, bu tutuş milletiň ykbalyna biparh garaldygy bolar. Ýeri gelende, milli ahlak we adamkärçilik, ruhy-ynanç esaslarymyzy göz öňünde tutmazdan gurlan maşgalalaryň milletiň bitewi ruhuna ýara salyp biljekdigini-de ýatdan çykarmaly däldiris.
Hawa, haram keýpi-sapa, ahlak bozuklygy ýaly çüýrük esaslar üstünde bina edilen maksatsyz ojak, milletiň geljegine ýagty saçyp bilmez. Şeýle ýagdaý milleti ruhy göýdüklige sezewar eder. Şeýle ojakdan diňe köçe ykmandalary ýetişer.
Aslynda ýaşap ýören şu Älemimizde her hadysa bir sebäbe baglanandyr. Sebäpleri ünsli yzarlasak, Allahyň ýardam we enaýaty bilen, köp meseläni çözmegi başararys. Ýalňyş ýoldan gitmezlik üçin, her meseläniň sebäbini, başlangyjyny gözden geçirmeli. Soňra, Allahutagalanyň ýardamyna bil baglap, netijesiniň haýyrly bolmagy üçin, diňe Oňa ýalbarmaly.
Maşgalany kämil we pugta esaslarda bina edeniňden soňra, elbetde Altyn nesiller barada söz açsa bolar. Ýöne meseläniň kökünde näsazlyk bar bolsa, has soňraky işlerde hem näsazlyklar ýüze çykyp ugrar. Asly päk bolan bir maşgalada hemme zat ýerli ýerindedir. Aýal öz ornuny, erkek öz ýerini bilýändir. Hersi öz jogapkärçiligini doly berjaý edýändir. Şeýle ojak jenneti mekany ýatladýandyr.
Hawa, kämil maşgalada erkekler aýallarynyň aýbyny ýüzüne basyp, olary kemsidip, olara zulum edýän däldirler. Aýby bolsa düzedip, ýalňyşy bolsa bagyşlap bilýändirler. Olaryň ojagynda ýalan-ýaşryk, bassyr-ýussyr ediljek hiç zat ýokdur. Ol öýde hemme zat bolşy ýaly, aýdyň görünýär. Bu sebäpden hem adam aýnanyň öňünde durup üsti-başyny düzedişi ýaly, perzent hem bu öýdäki sadyk (dogryçyl, ýalan sözlemeýän) aýnalaryň öňünde özüniň ruhy dünýäsini düzedip, gözelleşdirer. Ol öýde bolup geçýän her bir zat tebigydyr, kada laýykdyr, dogrudyr. Sebäbi ol ýerde diňe sadyklar ýaşaýandyr.
Sabyr edýän erkekler, sabyr edýän aýallar, başlaryna inen durmuş kynçylyklaryna döz gelip bilýänler, günä işlemegi ýürekden ýigrenýänler özleriniň edep-ekramy bilen daş-töwregindäkilere we öz çagalaryna şeýle bir oňyn täsir ederler welin, iň jadyly sözler hem olaryň ýanynda örän öçügsi galar.
Allaha sylag-hormaty uly bolan, haram ýollara baş goşmakdan gorkýan, ahyr ömrüni, hasap gününi ýada salyp, ynsan hökmünde özüniň Ýaradanyň öňündäki borçlaryny berjaý etmäge çalyşýan, her daýym Hakdan jyda düşmeýän maşgalada doglan çaganyň görjegi-de päk, arassa durmuş bolar. Şeýle maşgalada çagalar hemişe mähir-muhabbetiň, asudalygyň, agzybirligiň tämiz howasynda ýaşarlar.
Ene-ata çagalaryna eýe çykyp, olaryň aň-düşünjelerini il-güne, Watana, ynanç we ahlak esaslaryna bolan çäksiz söýgi bilen ýugrup ösdürip bilse millet binasynyň ömrüni uzaltjak beýik sütün diken ýaly bolar. Haçan-da munuň tersi bolanda, ýagny perzent ene-atanyň däl, köçe terbiýesi bilen ýetişende, milletiň ruhuna bitmejek ýara salan ýaly bolar.
Çaganyň ilkinji mugallymy enedir. Eneleriň esasy wezipesi kämil nesil ýetişdirmekdir. Milletiň geljegini kesgitleýän zat – nesildir.